"Укрзалізниця" виїхала на транзиті

"Укрзалізниця", попри падіння перевезень минулого року, змогла поліпшити фінансові показники: її чистий прибуток зріс в 3,5 разу, до 363,4 млн грн. У компанії такі результати пояснюють оптимізацією тарифів і зростанням транзитних перевезень. Але експерти звертають увагу на те, що торік монополія практично не оновлювала рухомий склад, оскільки її прибуток був необхідний для наповнення держбюджету.

Вантажні залізничні перевезення "Укрзалізниці" торік скоротилися на 21,5%, а пасажирські - на 5%, оголосили вчора в держадміністрації. Протягом року компанія відчувала гострий дефіцит обігових коштів. "Причиною цього стало, зокрема, надання знижок підприємствам гірничо-металургійного і хімічного комплексів", - кажуть у монополії. Минулого року компанію також зобов'язали перевозити вугілля без передоплати, в результаті на 1 січня заборгованість вуглевидобувних підприємств перед "Укрзалізницею" склала 589,5 млн грн.

Тим не менше виручка монополії збільшилася на 1,2%, до 39,4 млрд грн., а чистий прибуток - в 3,5 разу, до 363,4 млн грн. Керівник аналітичної групи "Менеджмент консалтинг груп" (консультує "Укрзалізницю") Дмитро Подтуркін говорить, що зниження перевезень удалося компенсувати завдяки оптимізації тарифів - в травні 2009 року було прийнято новий "Збірник тарифів". "В результаті перевезення вантажів у приватних вагонах стали менш вигідні, бо був збільшений тариф на перевезення порожніх вагонів", - відзначив Подтуркін. Крім того, на 29% збільшилася виручка від транзитних перевезень. "Транзитні вантажі тарифікуються у валюті.

Таким чином, девальвація гривні, що сталася в кінці 2008 року, сприяла збільшенню виручки 'Укрзалізниці' в 2009 році", - погоджується директор Центру політичного і економічного аналізу Олександр Кава.

Але поліпшення фінансових показників не позначилося на розвитку самої "Укрзалізниці", відзначають експерти. За словами Дмитра Подтуркіна, монополія купила торік лише 1000 вантажних вагонів, що удвічі менше від запланованого. "У 2009 році 'Укрзалізниця' не оновлювала тяговий склад, купивши лише один електровоз постійного струму", - говорить Олександр Кава.

На його думку, продовження даної тенденції може вже через рік-два призвести до значного зносу парку тягового і вагонного рухомого складу. Наприклад, Донецька і Придніпровська залізниці, на які припадає значна частина перевезень, за словами експерта, досі експлуатують декілька сотень електровозів ВЛ-8. "Ці електровози були розроблені ще в 1953 році, а випускалися серійно з 1955-го по 1967 рік. Вони їздять на чесному слові", - говорить Олександр Кава. Подтуркін пояснює представлене "Укрзалізницею" зростання прибутку необхідністю наповнення прибуткової частини держбюджету.

 

 

За матеріалами ресурсу FINANCE.UA

(http://news.finance.ua/ua/~/1/0/all/2010/03/14/190007)

 
Про Асоціацію:Діяльність:Члени ЄСТУ:Правова сторінка:Новини:Контакти

Європейська спілка транспортників України© 2006