укр | english
 
 
Підсумковий документ форуму "День Міжнародного Еспедитора"

          30-31 травня 2006 р. в м.Одесі, у конференц-залі міжнародного готелю «Одеса» відбувся форум «Міжнародний День Експедитора», у рамках якого проводилися зустрічі і конференції.

         Організаторами «Міжнародного Дня Експедитора» виступили ЗАТ «ПЛАСКЕ» разом  з Національним членом FIATA, асоціацією транспортно-експедиторських організацій України «Укрвнештранс» і Асоціацією «Європейського союзу транспортників України». В роботі форуму від Закарпатської області взяли участь голова постійної комісії з питань бюджету обласної ради, співголова асоціації “Європейська спілка транспортників України” Ф.Харута та президент Карпатського центру цієї асоціації В.Пароконна.  

30 травня відбулася конференція, на якій були представлені доповіді розроблювачів стандартів по професійній підготовці міжнародних  експедиторів (FIATA), організаторів процесу навчання на національному рівні: Болгарії (Асоціація експедиторів), України (Асоціація «Укрзовніштранс», «Пласке»ЗАТ, АСМАП), Росії (Асоціація експедиторів), виконавців проекту ЄС по курсам підготовки експедиторів вантажів для міжнародного транспортного коридору TRACECA (NEA).

 31 травня – на ранковому засіданні учасники конференції заслухали й обговорили доповіді, присвячені «Ролі транспортних коридорів у процесі інтеграції України в ЄС і ВТО». Свідченням підвищеного інтересу представників західно-європейських країн до обговорюваної теми стали доповіді від імені міжнародних асоціацій логістики (CLECAT) і мультимодального транспорту (IMMTA), інституту NEA-TRACECA  і Комітету організації співробітництва залізниць (ОСЗ). Під час другої частини конференції того ж дня були заслухані доповіді українських підприємців (Асоціація «Європейський союз транспортників України») і представників державних органів (Кабінету Міністрів, Держмитслужби, Мінтрансу) і підприємств (УГЦТС, «Ліски») , основними з яких були доповіді:

- Роль 5-ого міжнародного транспортного коридору в забезпеченні євразійських транспортно-торговельних зв'язків і в стимулюванні економіки України;

- Роль комбінованих перевезень у мережі міжнародних транспортних коридорів;

- Пропозиції по поліпшенню транспортно-експедиторської діяльності;

- Основні особливості пропуску товарів і транспортних засобів через кордон України і перспективи спрощення митних формальності;

- Розвиток транспортних коридорів по території України;

- Перспективи розвитку МТК в Україні на період 2006 – 2010р.

 Заслухавши представлені повідомлення про накопичений досвід організації навчального процесу по професійній підготовці міжнародних експедиторів по програмі  FIATA у Болгарії, Росії, Україні  і про перспективи розвитку МТК  на період 2006-2010 рр., а також про роль і перспективи спрощення митних формальностей пропуску вантажів через кордон України 

Учасники конференції констатували: 

        -  проведення зустрічей для професійних експедиторів у місті-герої Одесі, найбільшому міжнародному морському торговельному порту зробити доброю традицією. У першу чергу експедиторська галузь знаходить усе більше визнання в урядових органах України. Вантажовласники здобувають в особі українських експедиторів надійних організаторів перевезень дорогих вантажів.

 - загальносвітова традиція оцінювати можливості транспортної системи будь-якої країни рівнем  експедиторського забезпечення торговельних  контрактів, що  складалася протягом останніх 80-ти  років зусиллями міжнародних  експедиторів FIATA знаходить усе  більше розуміння в Україні;

- сучасний рівень експедиторського забезпечення,  у свою чергу, може бути досягнуть  за рахунок професійного навчання на базі стандартів FIATA;

- питання організації  ефективної роботи  всієї транспортної системи України є  пріоритетними в зв'язку з  майбутнім вступом  України у ВТО й у процесі  інтеграції в європейський союз;

- транспортний комплекс  - важлива складова в структурі економіки України, що обслуговує потреби галузей і населення і є визначальним чинником реалізації значного і вигідного геостратегічного потенціалу країни;

- послуги підприємств галузі в економіці України складають 70%  загальних обсягів національного ринку послуг.

- Україна підтримує зовнішньоторговельні зв'язки з 201 країною світу. Ріст світової торгівлі, що демонструють сьогодні країни Східної Європи, СНД, Азії, Китаю  і ряду інших регіонів світу,  є основою розвитку транзитного потенціалу України;

- щорічно транзитом через територію України лише в напрямку країн ЄС залізничним і автомобільним транспортом перевозиться більш 200 млн.тонн вантажів;

- для забезпечення цих перевезень у розвиток мережі міжнародних транспортних коридорів, що проходять через територію України протягом у 1998 - 2005 року інвестовано близько 10 млрд.грн. Затверджено нову програму розвитку МТК,  у 2015 році якої передбачається приведення мережі залізниць і автомобільних доріг до рівня європейських вимог;

- вирішальну роль у єдиній транспортній системі України грає залізничний транспорт. Вигідне географічне розташування країни підсилює значимість залізничного транспорту і визначає наявність одного з найбільших у Європі потенціалів  транзитності залізниць України, що взаємодіють із залізницями 7-ми сусідніх країн через 56 пунктів перетинання кордону і з 13-а основними морськими портами Чорного й Азовського морів і рікою Дунай. Особливе значення для залізничного транспорту України має розвиток трансконтинентальних сухопутних коридорів.

- згідно прогнозів  у 2015 році, середній темп приросту вантажообігу залізничним транспортом складе 2,3% у рік.

 Учасники форуму відзначили, що:

- українська монопольно-орієнтована транспортна політика, на жаль, поки не повною мірою готова сприймати той факт, що транспортно-експедиторська галузь України здатна стати найважливішим елементом транспортного комплексу країни, технічну базу якого повинна скласти високоефективна транспортна інфраструктура  і відповідний рухомий склад;

- частка транспортних витрат складає значну частину структури собівартості будь-якого товару;

-  точність за часом і партійності поставок є одним з основних критеріїв, що забезпечують конкурентноздатність товарів    на  ринку;

   - ще залишаються невирішеними багато проблем взаємодії учасників процесу перевезень і контролюючих органів, дозвіл яких вимагає цілеспрямованих  зусиль.

 Учасники дня експедитора просять:

 1. Верховна Рада України:

-внести зміни в Закон України "Про податок на додану вартість" № 168/97-ВР від 03.04.1997 р. і Закон України  "Про внесення змін у Закон України "Про державний бюджет України на 2005 рік і деяких інших законодавчих актів України" № 2505-І від 23.03.2005 р., продовженого на 2006 рік, у частині скасування 20% ставки ПДВ на транспортно-експедиційні послуги по перевезеннях за межами митної території України.

 2. Кабінет Міністрів України:

- внести зміни й доповнення до постанови Кабінету Міністрів України № 440 від 20.06.1995 р. щодо чіткого визначення того, які хімічні вантажі ставляться до небезпечних вантажів, з конкретною вказівкою номера ООН і коду УКТ ВЭД. У даній постанові повинне бути зазначене, протягом  якого часу орган, що видає дозвіл, повинен винести рішення за заявкою  експедитора або власника вантажу.

- на законодавчому рівні вирішити питання визнання сертифікатів і дозволів, виданих у країнах ЄС такими, які мають таку ж силу й в Україні під час перевезення вантажів транзитом по залізниці  на ділянці Чоп - Дьяково - Чоп.

- скасувати наказ Держмитслужби № 235 від 31.03.2005 р. і надати ліцензії на проведення посередницької діяльності митного перевізника залізницям  України, як це й було до 31.03.2006 р.

-дати доручення УЗ, ДМСУ й іншим контролюючим органам (санэпидемслужбе, екологічної інспекції, ветконтролю), разом з асоціаціями транспортників, розробити й погодити технологію взаємодії при затримках вантажів на прикордонних станціях, де окремо  була б відзначена конкретна відповідальність сторін.

- вилучити вантаж "бензол", що перевозиться залізничними вагонами зі списку прекурсорів. Включити в перелік пунктів пропуску через митний кордон України наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів залізничну ст. Дьяково.

 3.Національний Банк України:

- скасувати Постанову Правління Національного банку України від 30.12.2003 р. № 597 у зв'язку зі скасуванням моніторингу України ФАТФ.

 4. Міністерство транспорту й зв'язку:

- розглянути на засіданні колегії Мінтрансу питання про стан і шляхи розвитку національної експедиторської галузі;

- ширше залучати до обговорення й рішення питань розвитку транспортно-експедиторської   галузі   представників   зацікавлених міністерств,  відомств і ведучі українські транспортно-експедиторські компанії, асоціації, вантажовласників і представників науки;

- розробити нормативну базу захисту національного експедиторського ринку;

- скасувати розподіл експедиторських організацій  договори, що уклала, з "Укрзалізницею" на 3 категорії. Фірмам-нерезидентам, які не зареєстровані в Україні як платники податків, установити оплату за перевезення вантажів транзитом по залізницях  України без яких або знижок і спецставок.

- регулярно, не рідше одного разу на півроку,  проводити наради з усіма експедиторами, асоціаціями, із залученням всіх учасників процесу перевезень. Наступні наради проводити з обов'язковим розглядом стану рішення раніше поставлених проблемних питань.

- при експортно-імпортних, транзитних і внутрішніх перевезеннях, застосовувати тільки коди найменування вантажів - Гармонізованої номенклатури вантажів.

 5. "Укрзалізниця":

- обмежити кількість додаткових зборів. Розмежувати збори, які знімаються за фактично надані послуги (такі як користування вагонами), і послуги, які надаються на вимогу клієнта (відповідно до наданого клієнтом заявки).

- скасувати такі додаткові збори, як: охорона вантажу (плата за перевезення вантажів, які охороняються й так набагато більше, ніж перевезення звичайних вантажів), дезінфекція, промивання вагона (такі збори необхідно  включити в тариф перевезення), збір за збереження вантажу у вагоні (уже нараховується плата за користування вагоном).

- проводити узгодження схем кріплення негабаритних вантажів при перевезеннях по Україні з відповідним керуванням "Укрзалізниці".

- для резидента України, розрахунок плати за транзитні перевезення необхідно проводити в гривні, а звіт надавати у швейцарських франках, з перерахуванням у гривні, відповідно до курсу Національного банку України. Як один з варіантів - установити тарифною валютою долар США або євро, і відпаде необхідність потрійного перерахування курсів валют.

- скасувати монопольне право ЗАТ "Інтертранс" на надання послуг з декларування. Оскільки, декларування вантажів проводять структурні підрозділи залізниці , відповідно до отриманих ліцензій, то розрахунок за ці роботи необхідно проводити через "Український державний розрахунковий центр міжнародних перевезень" "Укрзалізниці", що стане набагато дешевше і спростить дану процедуру.

На завершення форуму відбулось підписання Угоди про співпрацю між державною митною службою України та асоціацією “Укрзовніштранс”. Дана Угода зазначена відкритою для підписання всіма підтримуючими її структурами.


Про Асоціацію:Діяльність:Члени ЄСТУ:Правова сторінка:Новини:Контакти

Європейська спілка транспортників України© 2006