укр | english
 
 

Залізничний туризм на вузькоколійних залізницях в Карпатському регіоні України

 

За ініціативи асоціації «Європейська спілка транспортників України та за підтримки Громадської ради ІІ скликання при Закарпатській ОДА, Асамблеї громадських рад Закарпаття, в контексті реалізації взаємовигідних спільних програм і проектів в регіонах України, спрямованих на економічну їх стабілізацію і розвиток, збереження навколишнього середовища  і природно-заповідного фонду Карпат, недопущення потенційних екологічних загроз ризиків для населення, беручи до уваги особливості технічних параметрів для експлуатації і розвитку транспортної інфраструктури гірських територій, необхідності підтримки промислового потенціалу, ефективного розвитку туристичної галузі і задоволення соціальних потреб населення Карпатського регіону активовано роботу з реалізації проекту щодо відновлення до ефективного функціонування гірських залізниць колії 750 мм в Карпатському регіоні України з подальшими можливостями приєднання до розгалуженої міжнародної туристичної  мережі.

В рамках проекту та моніторингу стану  потенційних можливостей розвитку залізничного транспорту на Закарпатті і західного регіону України в цілому, було створено експертну групи з питань підготовки висновків щодо напрямків роботи по відновленню вузьких залізничних колій в Закарпатській області, яка провела виїздний огляд на місцевості ще функціонуючих вузлів залізничних колій (750мм). В огляді також прийняли участь голова Громадської рада при Закарпатській обласній державній адміністрації  Харута Ф.Г., заступник завідуючого спеціалізованого проектно-конструкторського бюро «Інфратраспроект – ДІІТ» ДНЗУТ ім.академіка В.Лазаряна Пшінько П.О. та директор Львівської філії ДНУЗТ ім. Академика В.Лазаряна Довганюк С.С.

Загальний огляд об’єктів залізничного транспорту був проведений  у населених пунктах міста Виноградове, Хуст та смт. Королеве. Внаслідок огляду експертами було зазначено, що у Виноградові знаходиться один із вузлів, де в наявності є залізнична колія двох стандартів 750мм і 1520мм. Однак стан інфраструктури даного об’єкту занедбаний, потребує значних оновлень і капітальних ремонтів, але прокладена залізнична колія 750 мм. та маршрути слідування пасажирських потягів принаймні лишаються придатними для участі у проекті.

Також група відвідала вагонне депо в Королеве, що перебуває в достатньо відмінному стані. Провели нараду з начальником депо щодо перспектив  і можливостей гірських залізничних шляхів з базуванням на першому етапі в вагонному депо у місті Королеве. Крім того відбулась зустріч з працівниками діючого депо вузькоколійних поїздів, де в наявності є платформи, пасажирські поїзди, також ремонтна база та склад паливно-мазутних матеріалів.

По результатам оглянутого було прийнято рішення про доцільність огляду інших частин вузькоколійної залізниці на території Закарпатської області, інших областей Карпатського регіону та проведення подальшої підготовки вихідних даних по проектуванню та ремонтно-відновлювальної діяльності гірських залізничних доріг 750мм.

Після  огляду  в м. Ужгороді був підписаний Протокол про співробітництво між учасниками проекту спрямований на розвиток туристичних перевезень залізничним транспортом в Україні. За цим протоколом сторони узгодили план виїзду в Угорщину та Словаччину з метою ознайомлення з умовами функціонування туристичних вузькоколійних залізниць, які там вже давно успішно працюють. Також було узгоджено  план дій з  підготовки та проведення міжнародної конференції з питань розвитку туристичної складової територіальних громад Карпатського регіону за рахунок вузькоколійних залізниць.

 

Протокол про співробітництво між учасниками проекту спрямований на розвиток туристичних перевезень залізничним транспортом в Україні

 

 
Про Асоціацію:Діяльність:Члени ЄСТУ:Правова сторінка:Новини:Контакти

Європейська спілка транспортників України© 2011-2014