укр | english
 
 

Під Кабміном вимагали «припинити корупцію на «Укрзалізниці»

 

До Києва приїхали залізничники з різних міст країни. Вони не погоджуються з нинішньою ситуацією в «Укрзалізниці». Люди кілька годин стояли під пекучим сонцем, тримаючи в руках промовисті транспаранти: «Реорганізацію «Укрзалізниці», а не руйнацію»,  «Геть злодіїв з «Укрзалізниці», «Ні - скороченню робочого класу!», «Приватизація - ворог народу», «Ні хабарникам!», «Медогляди – відповідно до шкідливих умов праці» та інші. Загалом залізничники прийшли до урядовців з цілою низкою невирішених проблем.

Вони вимагають:  

1. Зупинити і не впроваджувати:

- Практику введення режимів неповного робочого часу; відпусток без збереження заробітної плати; звільнення працівників та співробітників пенсійного віку та перегляду штатних одиниць, на яких вони працюють; відміну доплат за виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника, за суміщення професій;  розширення зони обслуговування або збільшення обсягів робіт та відміну доплат працівникам, які мають неповне завантаження.

- Заборону роботи машиністів-інструкторів локомотивних бригад  як машиністів.

- Заборону виплат всіх додаткових премій, одноразових заохочень, премій та винагород, запровадження раціональних пропозицій.

- Заборону виплат компенсацій за невикористану відпустку понад 24 дні.

- Заборону виплат премій за основні результати, виплату лише за наявності фонду оплати праці.

2. Підняти заробітну плату пересічним залізничникам та слюсарям з ремонту рухомого складу.

3. Відмінити розпорядження Кабінету міністрів України № 514-р. від 27.05.2014 р. про розірвання контракту з начальником державного підприємства «Південна залізниця» О.В.Філатовим

4. Відмінити і більше не впроваджувати наказ №222-Ц від 20.05.2014 р. за підписом генерального директора «Укрзалізниці»  Б.Я.Остапюка «Про затвердження відокремлених підрозділів пасажирського господарства, що підлягають реорганізації у 2014 р.», а також рішення першого заступника начальника Головного пасажирського управління  М.П. Козака щодо реорганізації Кременчуцької філії Полтавської вагонної дільниці, Полтавської вагонної дільниці, Сумської вагонної дільниці в пункти технічного обслуговування Харківської вагонної дільниці Південної залізниці: Кременчук, Полтава, Суми (із збереженням резервів провідників у складі ПТО Кременчук, ПТО Полтава, ПТО Суми).

5. Забезпечити матеріально-технічне обслуговування ТР-1 електровозів ВЛ-80 у ВП «Локомотивне депо Кременчук» ДП «Південна залізниця».

6. Заборонити практику подовжених плечей (відстані між станціями, депо, де обслуговуються потяги) більш ніж на 250 км в одну сторону та режиму праці з відпочинком в оборотному депо не більш ніж 8 годин для локомотивних бригад.

7. Переглянути умови проходження періодичних медичних оглядів для працівників залізничного транспорту та забезпечити реальні умови праці відповідно до вимог наказу №240 Міністерства охорони здоров'я України.

7.   Відмінити пасажирські потяги, які прямують маршрутами Кременчук - Сімферополь і Кременчук - Москва. Замість них відновити рух поїздів за напрямками Кременчук-Львів, Кременчук-Київ (нічний).

Голова профкому ВППЗ Сергій Лашко  наголосив, що профспілки та залізничники прийшли до урядовців з  економічними та антикорупційними питаннями. Також він зазначив, що люди не згодні з урізаннями їхніх заробітків, коли ціни на все лише зростають. Сергій Лашко стверджує, що є накази, які урізають пільги, гарантовані колективним договором. Крім того людей змушують працювати на розширеній зоні обслуговування, виконувати обов’язки тимчасово відсутнього працівника без доплати за цю додаткову роботу.  Залізничники вважають неприпустимими й ті кадрові рішення, у результаті яких лише погіршується становище працівників.

«За люстрацію ніби й говорили, але вона не відбулася, - сказав Сергій Лашко. – Можливо,  що навіть відбувається зворотній процес: призначають на керівні посади людей, яким ми не довіряємо. Залізничники знають, хто вони такі, але довести їхні незаконні дії можуть тільки правоохоронці й суди. Так, ми зверталися до відповідних органів. Але нагадаю, що у представників Вільної профспілки Харківської вагонної дільниці №1відсудили 97 тис грн. І все за те, що профспілківці сказали правду про потяги «Hyundai»: у них лопнула хребтова балка, а вони експлуатуються. Ми переконані, що наші вагони, вироблені на Крюківському заводі,  значно кращі. У Лозовій відсудили у залізничників 20 тис грн. за те, що ті повідомили, що метал, який йде на виготовлення вагонів, не відповідає тій марці, якій мав би відповідати. Тож цілком ймовірно, що якщо я говоритиму про реальні факти, мене можуть засудити».

У Сергія Лашка складається враження, що дії Кабміну та Міністерства інфраструктури спрямовані на те, щоб знищити залізничний пасажирський транспорт. А акціонування «Укрзалізниці» – то  перший крок до її приватизації.

«Хто її хоче приватизувати? Тут є різна інформація ще з 2004 року, – додав голова профкому ВППЗ. – Але якщо зараз не зупинити приватизацію, то пасажирські перевезення взагалі щезнуть. А це – соціальний транспорт. Нині й без того вже зменшується кількість пасажирських напрямків. Згоден, що у Крим багато хто не хоче їхати. Але ж маємо західні напрямки, де також є туристичний бізнес. Наприклад, ходив потяг Кременчуг-Київ-Львів і мав велику завантаженість. Так його відмінили  через те, що начебто він економічно недоцільний. Та у всьому світі пасажирський рух економічно невигідний, але це – соціальний транспорт для більшості населення. Є люди, які отримують надприбутки, і могли б внести вклад в розвиток «Укрзалізниці» не як акціонери, а як керівники».

Голова ВПЗУ Володимир Козельський наголосив, що члени профспілки не могли не проявити солідарність зі своїми колегами з Південної залізниці, адже розуміють їхні проблеми. До того ж багато вимог протестувальників  стосуються усіх залізничників: дотримання соціально-економічних прав працівників, підвищення зарплати, відміна наказів, які скеровані на реорганізацію залізничного транспорту та скорочення штату.

Провідник, член ВПЗУ Михайло Жидикін приїхав до Києва із Жмеринки, щоб нагадати урядовцям про становище залізничників. Він скаржиться на те, що зараз чиновники забувають про простих людей.

«Ми завжди хвилюємося за наших пасажирів, – сказав чоловік. – А ось про нас не дуже дбає наша влада. Наприклад, залізничний парк давно не поповнюється. Ще й зарплати зменшують: людина працює  як завше, а робочі години зменшуються. Наша головна вимога до керівників: подумайте про людей! Просимо контракти продовжувати на більші терміни, щоб ми до пенсії могли допрацювати. Усі переживають за завтрашній день, коли можуть опинитися без роботи. Запевняли, що укладатимуть договори щонайменше на рік, а у нас є такі працівники, з якими підписано контракт на 10 місяців. Несправедливості багато, тому тут і зібралися люди з усіх регіонів України, щоб відстояти свої права. Ми хочемо жити як всі й мати за що годувати свої сім’ї».   

Недостатньою вважає зарплату працівників «Укрзалізниці» й голова жіночого комітету Київської територіальної профспілкової організації ВПЗУ Південно-Західної залізниці Людмила Грабова. Вона з колежанкою тримає в руках плакат, на якому намальований градусник.

«Те, що оголошують середню зарплату по галузі і здається,  що вона нормальна, можна порівняти з середньою температурою хворих у лікарні, - пояснює протестувальниця. – У когось вона – +40 С, а у когось +35 С, але середня - +36,6 С. Виходить, що всі – здорові? Нас не влаштовує співвідношення оплати праці простого працівника до зарплати керівника. Нам за такі копійки, що отримуємо, сім’ю важко прогодувати. Окрім того, ціни-то зростають майже щодня, а зарплата – без змін».

Підтримати залізничників прийшли голова КВПУ Михайло Волинець та його заступник, голова Об’єднання транспортників Петро Тулей. Вони запевнили, що залізничників у їхній боротьбі підтримують й інші члени незалежних профспілок.

«Доходи населення зменшуються, а ціни на продукти, вартість комунальних послуг та проїзду у транспорті зростають, – сказав Михайло Волинець. – Погіршується рівень життя не тільки залізничників. Але сьогодні ви робите перший крок у боротьбі за свої права. Якщо під тиском світових фінансових структур влада підвищуватиме тарифи на послуги ЖКГ, ми вийдемо на акції протесту вже більшою силою».

До протестувальників таки дослухалися урядовці, й запросили  їхніх представників до Кабміну на перемовини. У розмові взяли участь представники «Укрзалізниці» та Мінінфраструктури. Підсумок її такий: усі дійшли згоди, що за тиждень буде скликано на засідання двосторонню комісію, яка розгляне питання, що порушують залізничники. Як пояснили представники «Укрзалізниці», зараз вони не можуть задовольнити одразу всі вимоги залізничників – для вивчення проблем потрібен час. Протестувальники погодилися зачекати тиждень, але наголошують, що не мають наміру відступати у боротьбі  за захист своїх прав.

 

Джерело: coruption.net

 

 
Про Асоціацію:Діяльність:Члени ЄСТУ:Правова сторінка:Новини:Контакти

Європейська спілка транспортників України© 2011-2014